’t Voorhuys – Emmeloord

Twee weken geleden waren we een midweek in Emmeloord en logeerden we in Hotel Restaurant Grandcafé ’t Voorhuys. Een hele mond vol maar dit hotel heeft alles in huis voor een aangenaam verblijf in het centrum van Emmeloord.

Emmeloord heeft een gezellig centrum met winkeltjes en verschillende terrasjes maar het is vooral een leuke uitvalsbasis voor allerlei toffe daguitstapjes. En dat deden we tijdens die midweek! We bezochten enkele steden in Friesland zoals het mooie Hindeloopen en Stavoren. We vaarden op het water in Giethoorn en wandelden door verschillende leuke hanzesteden (Kampen, Hattem en Hasselt). Ook Zwolle ligt vlakbij.

20200728_141430

Bij hotel ’t Voorhuys boekten we vier nachten en we vonden het jammer om na die nachten alweer naar huis te gaan. Want we hadden het daar helemaal naar ons zin! We boekten een mooie ruime comfort plus tweepersoonskamer in de hotelvleugel die in 2019 gebouwd werd.

Na een vriendelijke incheck namen we de lift naar de tweede verdieping en liepen we naar onze kamer (nummer 70). De gangen waren behoorlijk warm door het vele licht dat door de ramen scheen. Maar in de kamer was het echt een stuk koeler. Gelukkig!
De groene en paarse tinten in de gang komen ook terug in de kamer.

De kamer is heel sfeervol aangekleed met een zithoekje, bureau, flatscreen en groot bed van 180 bij 210 cm. Onze kamer was één van de vier geschakelde kamers van deze hotelvleugel. Gelukkig hebben we geen last gehad van de geschakelde buren. Het enige waar we iets vroeger van wakker werden, was van het werkvolk dat naast ons raam soms al vroeg begon op de werf. Er wordt namelijk een groot appartementsblok geplaatst naast het hotel. Als we het raam weer dicht deden op de kamer, was het weer geluidsstil. Heel fijn!

De kamer is voorzien van een compacte kledingkast met hanggedeelte. Daarin staat ook een kluisje. Er was ook genoeg ruimte voor onze koffers zodat we onze kleding zoveel mogelijk in de koffer konden laten. Want een echte kledingkast hebben ze hier niet voorzien. Er waren ook mogelijkheden om koffie en thee te zetten. Onderin de kledingkast kon je een lade uittrekken waarin ook een kleine föhn verstopt lag. De föhn was echter zo klein dat het een eeuwigheid duurde voordat ik mijn haren gedroogd kreeg. Daarom de tip om zeker een eigen haardroger mee te nemen als je, net als ik, lange haren hebt.

Op de kamer is er gratis Wifi beschikbaar voor de hotelgasten.

De badkamer kun je zo binnenwandelen maar heeft toch de nodige privacy. Er is een wastafel met een rekje waarop je al jouw verzorgingsspulletjes kan plaatsen. Ook op het randje bij het raam kun je een heleboel flesjes en potjes kwijt. Langs de wastafel hangt een grote (pas)spiegel die ik gebruikte voor mijn dagelijkse make-up. Maar er staat ook een apart make-upspiegeltje langs de wastafel.
De douche is ruim en het water stroomt goed weg. Geen overstroomde badkamer in dit hotel! Het toilet ligt apart in de kamer, bij binnenkomst, achter de deur. De badkamer was voorzien van twee flacons met handzeep en douchegel/shampoo. Heel fijn!

Een koelkastje is misschien wel een gemis op de kamer. Maar wij gingen ’s avonds graag een terrasje doen bij het hotel. Of we vroegen aan de bar een karaf met water en een frisdrankje. Na betaling aan de bar namen we dat dan mee naar de kamer. De karaf met water was trouwens kosteloos! Iets wat we erg konden appreciëren. We hebben ook twee avonden heerlijk een hapje gegeten op het gezellige terras van het hotel. De schnitzel en mosselen waren erg lekker!

20200731_182544

Tijdens ons verblijf waren we elke dag al vroeg uit de veren zodat we op pad konden gaan. Dan is het overal nog erg rustig en vooral een stuk koeler dan in de namiddag. Daarom sloegen we het ontbijt over… behalve op de laatste dag.

Want een blog typen over een hotel is pas compleet als we ook iets kunnen vertellen over het ontbijt. Om 8 uur ’s ochtends (van ma t.e.m. vrijdag om 7 uur) waren we als eersten aanwezig bij het ontbijtbuffet. Alles stond perfect en verzorgd klaar. Het ontbijt was erg ruim en alles zag er heerlijk uit. We genoten van roerei, spek, gekookte eitjes, diverse vleeswaren en kaas. Natuurlijk met de nodige broodjes en smeersels. We mochten zelf opscheppen, op gepaste afstand van andere hotelgasten, uiteraard…

We hebben een heel leuk en goed verblijf gehad bij hotel ’t Voorhuys. We kunnen dit hotel echt aanbevelen!

Lekker!

• vernieuwde en verzorgde kamers
  • een ruim ontbijtbuffet
  • gratis en genoeg parkeerplaatsen voor het hotel
  • midden in het centrum gelegen

Niet zo lekker!

• de föhn mag wel een upgrade krijgen