Hotel Elisabeth – Mechelen

Het is alweer even geleden dat er een blog verscheen over één van onze overnachtingen. Eind augustus waren we in Mechelen en dat blog hadden jullie nog tegoed. We wilden graag een leuke stad zien met mooie historie maar ook met een leuke activiteit erbij. Zo kwamen we in Mechelen terecht waar je een gezellige stad hebt met op enkele kilometers ook een grote, toffe dierentuin.

Voor ons nachtje weg boekten we twee kamers bij Hotel Elisabeth want mijn ouders gingen ook mee. Dit hotel telt 62 kamers en het gebouw was in een vorig leven een ziekenhuis. Het gebouw is helemaal gemoderniseerd en bestaat nu uit classic, deluxe, executive en triple kamers. De grootte van de kamer en het hebben van een zithoek en keukentje maakt dan vooral het verschil in kamertypes.

Wij kozen dit hotel omdat het op een mooie wandelafstand van de stad ligt. Op een loopafstand van een 5-tal minuten, vind je de beroemde Sint-Romboutskathedraal. Ook heeft dit hotel een eigen parkeerplaats onder het hotel. In het weekend van het levendige festival Maanrock leek ons dat wel gunstig i.v.m. de drukte in de binnenstad. Achteraf bleek dit niet zo’n geweldig idee. Maar daarover dadelijk meer…

Op vrijdagavond, omstreeks 18.30 uur, kwamen we na een dagje Planckendael aan bij het hotel. Terwijl ik in de auto zat, stapten mijn vriend en mijn vader uit om ons aan te melden bij de receptie. We mochten gewoon naar de poort rijden en van daaruit zou de receptionist hem openen. Dat verliep goed!
Via een hele steile bocht konden we naar beneden rijden. Het hotel heeft 40 parkeerplaatsen ter beschikking waarvan je er eentje toegewezen krijgt. En laat dat nu net die ene tegen de muur in de hoek zijn… (het overgrote deel was nog vrij!). Zorg er wel voor dat je uitstekend kunt parkeren want met die smalle parkeerplekken en die grote hoeveelheid pilaren is dat wel nodig! Parkeren doe je trouwens niet gratis.

Via een trapje kwamen we bovengronds uit en wandelden we via het achterliggende terras naar de receptie. Het terras oogt erg gezellig met die lichte tegels, relaxstoelen en de mooie olijfbomen. Er werd ook nog druk gewerkt aan een extra ruimte (misschien een zwembad of wellness…? ). De receptie en lobby zag er netjes en hedendaags uit in zwart-witte tinten. Tegenover de receptie was er een ruimte ingericht met een hoge boekenkast waar je ook allerlei toeristische folders vond. Aan de andere kant bevond zich een bar met enkele zithoekjes. Aan de muren hingen creatieve foto’s van o.a. treinen. Erg leuk om te zien! Verder was er nog een ontbijtruimte waar gasten ’s ochtends een ontbijtbuffet kunnen nuttigen. Wij boekten dit niet bij de overnachting. Tenslotte zit je in een binnenstad waar je allerlei bakkers en lunchrooms kunt vinden.
Maar de eerste indruk van het hotel was veelbelovend!

Bij de receptie werden we ontvangen door een jongeman en kregen we in eerste instantie twee kamers op een verschillende verdieping aangewezen. Niet zo handig als je samen op vakantie bent (dat vinden wij alleszins!) dus vroeg mijn moeder om kamers die in de buurt van elkaar lagen. Meestal bedenkt een hotel dit al van zichzelf maar goed…
Na wat opzoekwerk van de receptionist kon dat geregeld worden… twee kamers op dezelfde verdieping, mooi langs elkaar! Perfect!

Via de lift kwamen we zo op de vierde verdieping terecht. Bij binnenkomst werd het geweldige gevoel een beetje afgezwakt want de kamer oogde basic. Op zich helemaal niet erg voor de prijs die wij er die nacht voor betaalden. Maar veel meer is het dan ook niet waard, vinden wij. Maar door de strepen en lange zwarte sporen op de witte muren en het smoezelig uitziende plintje (alsof er een dikke stoflaag op lag!) kreeg je toch niet de beste indruk. Ook de verdwaalde nagel inclusief koffievlek op de vloer zouden niet mogen in een goed schoongemaakte kamer.

Gelukkig oogde de badkamer veel beter! Er was een mooie, open douche (met een standaard douchekop), een brede wastafel en toilet. De douchegel/shampoo hing tegen de douchewand. De zeepjes en zakjes schoenpoets stonden klaar boven de wastafel. Een prima badkamer en eigentijdser dan de rest van de kamer.

20190823_184544

Ook over het uitzicht niets te klagen! Vanuit de vierde verdieping keken we over de daken van de woningen in Mechelen.
Tegenover het bed (twee éénpersoonsbedden) hing een flatscreen. Helaas waren veel (Nederlandstalige) zenders niet beschikbaar en was daardoor het tv-aanbod erg beperkt (aan anderstalige zenders geen gebrek trouwens!). Toch wel jammer…

Na een goede nacht en heerlijk te hebben geslapen (we hebben ook geen Maanrock-geluiden gehoord!), zijn we omstreeks 10.15 uur gaan uitchecken. Helaas liep het daar een beetje mis…
We gaven aan dat we de mooie binnenstad van Mechelen nog graag wilden ontdekken en vroegen of het mogelijk was om de auto in de parkeergarage te laten staan. Tenslotte hadden we 18 euro betaald voor 24 uur parkeren (deze info stond op hun website). Dit wilde, in ons geval, zeggen tot uiterlijk 18.30 uur ’s avonds. Uiteindelijk werd ons gezegd dat we de auto tot 12 uur ’s middags konden laten staan maar dat we hem dan moesten verplaatsen. De 18 euro zou per nacht worden berekend. Dat vonden we helemaal niet correct want dit kwam niet overeen met de gelezen informatie. We hebben duidelijk laten merken dat we dit niet juist vonden want hadden we dit eerder geweten dan hadden we ons dagje Mechelen en Planckendael wel omgewisseld. De receptioniste hield stellig vast en wimpelde ons met een rotgevoel af.

Hoewel dit hotel een goede ligging heeft, zouden we hier niet meer naartoe gaan. We houden ervan als een hotelreceptioniste meedenkt met de gasten en op zoek gaat naar een gepaste oplossing. Want uiteindelijk hadden we het gewoon bij het rechte eind.

Extra notitie: Achteraf heb ik een e-mail gestuurd naar de hotelwebsite met mijn volledige verhaal en een printscreen van hun website informatie i.v.m. parkeren.  Zo hoopte ik een reactie te krijgen. Na 10 dagen keek ik nogmaals op hun hotelwebsite en zag ik dat de informatie over het 24 uur durende parkeertarief plotseling verwijderd was. Maar dan wel zonder enige reactie op mijn e-mail. Meteen nam ik weer mailcontact met hun op. Uiteindelijk kreeg ik een kort mailtje terug waarbij ik 10 euro vergoed kreeg. Dit is niet het volledige bedrag van onze extra parkeergarage in de stad maar ik heb dit bedrag geaccepteerd. Excuses voor het ongemak en de foute informatie kreeg ik niet, wel over de late afhandeling van de e-mail.

Lekker!

  • mooie ligging, op wandelafstand van het centrum
  • parkeren kan bij het hotel maar de kosten liggen hoger dan in de ondergrondse parking midden in het centrum
  • ruime, eigentijdse badkamer

Niet zo lekker!

  • het gemis van een klantvriendelijke receptioniste
  • betere schoonmaak en een opfrissing (muur & plint) van de kamer mag zeker

 

Hotel Elisabeth, Goswin de Stassartstraat 26-28, Mechelen, https://www.elisabethhotel.be/

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s