Van der Valk – Harderwijk

Deze zomer gaan we samen weer in een heleboel hotelletjes logeren. Zo staan er al verschillende van der Valk hotels op de planning (in NL en B) maar we boekten ook een hotel in Texel. Dat wordt onze eerste keer op dat eiland.
Omdat we beiden niet evenveel vakantie hebben, ging ik (Daisy) nog een nachtje weg met mijn mam.

20190702_093911

20190702_094031

En zo kwam ik begin deze week in Harderwijk terecht. Na een geweldig leuk bezoek aan het Zandsculpturenfestijn in Garderen boekten we hier een arrangement.

Hotel Harderwijk ligt er groen bij. Vanuit dit hotel kun je heerlijk gaan fietsen maar er zijn ook diverse wandelroutes in de omgeving.
Onze auto parkeerden we bij aankomst in de parkeergarage onder het hotel. Daar staat de auto net iets koeler en via de lift ben je zo bij de receptie.
De lobby oogt gezellig maar wel donker. We worden vriendelijk geholpen en we krijgen uitleg over het ontbijt. We reserveren ook nog even een tafeltje voor ons 3-gangenmenu dat bij het arrangement zit.

20190701_185905

Daarna lopen we richting ‘Onze’ kamer (220). Onze kamer ligt op de tweede verdieping, op het einde van de gang. Bij binnenkomst ervaar je de ruimte!

20190701_165355

Alle kamers in dit hotel zijn 40 m² (m.u.v. de suites en familiekamers die nog ruimer zijn). En dat is echt luxe!
Het bed staat richting het raam gedraaid en ook dat kom je niet vaak tegen. Het grote raam leidt naar het balkon. Het balkon ziet er netjes uit en er staan twee stoeltjes om even te relaxen. We kijken uit op de voorzijde van het hotel. De balkonnetjes zijn verdeeld per kamer maar niet privé.

De kamer is heel opvallend qua design. De bloesemtakken op het gele behang en de grijze vloerbekleding vallen meteen in het oog. Je houdt ervan of niet! Wij vonden het wel leuk. Het bed heeft een hoofdeinde met vaste kussens en vanuit het bed kun je naar de flatscreen kijken. Het bureau is ruim, net als de kledingkast. Bij de kledingkast is een ruime spiegel en een grote plank om de koffer op te leggen. In de kast staat een kluisje en kun je een extra kussen terugvinden. Het enige nadeel is dat de kast enorm donker is. Er is onvoldoende licht om goed in de kast te kijken. Maar voor één nachtje hoef ik gelukkig geen koffer uit te pakken.

De badkamer is ook heel ruimtelijk. Er is een grote regendouche en een mooi bubbelbad. De badkamer ziet er heel sfeervol uit en is praktisch ingericht. Er is voldoende plaats voor de toiletspullen aan de wastafel. Er staan ook diverse toiletartikelen klaar zoals douchegel en shampoo. De regendouche is echt fijn! Hier lijkt het echt alsof het regent. Hemels!

’s Avonds hebben ook goed gegeten in het hotel. We hadden een arrangement waarbij we drie gangen konden bestellen. Op de gewone kaart stonden een heleboel gerechten met een toekan vermeld. Hieruit mocht je dan kiezen. Er was veel keuze en de porties waren heel ruim! De carpaccio is een echte aanrader en doet me nu alweer watertanden. De bediening was ook erg vriendelijk.

’s Morgens konden we ook nog genieten van een ontbijtbuffet. Er is een live cookinggedeelte waar de eitjes vers bereid worden. Verder was er enorm veel keuze: gerookte zalm, allerlei broodjes, wentelteefjes, eitjes, yoghurt, vers fruit, vlees… We kwamen niets te kort en er was genoeg voorraad!

Echt een geweldig goed hotel!

Lekker!

• gratis parkeren en wifi
  • hele ruime ‘Onze’ kamer met balkon
  • goed diner en een ruim ontbijtbuffet
  • een geweldige regendouche

Niet zo lekker!

• de kledingkast is erg donker (een lichtje zou handig zijn)